Wanneer ik mijn klanten adviseer over positionering komt het woord focus vaak terug. Beperk je tot de activiteiten waar je goed in bent en spreidt niet teveel in je communicatie.
Laat ik dat advies zelf ook ter harte nemen: Het Reclameblok gaat (tijdelijk) op pauze om de focus te leggen op andere communicatie.
Schrijf je bijvoorbeeld in voor mijn nieuwsbrief 🧠Denk als een strateeg, een maandelijkse bron van inspiratie in marketing en communicatie. Zie je daar!
Over Het Reclameblok
Het reclameblok is een podcast over de parels in radioreclame. Het is een ode aan de creativiteit van dit medium. In deze podcast wordt je binnen 15 minuten bijgepraat over de leukste, grappigste en meest opvallende spots. Leerzaam!
“Over Het Reclameblok” verder lezenAflevering 3: Radio in coronatijd
Aflevering 3 gaat over radiocommercials in tijden van Corona. De reden waarom ik de inzet in deze tijd extra boeiend vind, is omdat het goed laat zien hoe merken met een bijzondere tijd omgaan. Er zijn merken die niks doen en budgetten terugtrekken, en er zijn merken die flexibel en snel een boodschap of dienstverlening aanpassen om goed om te gaan met deze tijd. Over die laatste categorie gaat deze aflevering.
Veel luisterplezier!
Bekijk de shownotesAflevering 2 – Stemgebruik in radiocommercials
Aflevering 2 draait volledig om stemgebruik. De reden is heel simpel. Stemgebruik is naast het audiologo en de soundscape van een commercial dat zorgt voor goede consistentie in communicatie. En consistentie draagt goed bij aan effectiviteit.
Veel luisterplezier!
Bekijk de shownotesAflevering 1 – Een terugblik op 2018
Aflevering 1 is een terugblik op 2018. Wat viel daarin op? Wat waren bijzondere creaties? In deze podcast hoor je commercials van Ford, de Rijksoverheid, T-Mobile, Almhof, Opel en YoungCapital. Veel luisterplezier!
Bekijk de shownotes